Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 10 april 2010

Jag fortsätter med att virka påsar.




Den här gången blev det en påse till mina memorypinnar. Jag har tre pinnar och två av dessa har gått sönder i fästet. För att jag ska ha någon möjlighet att hålla reda på dessa virkade jag en påse som man sätter fast inuti fickan i ryggsäcken. På så vis vet jag var jag har den.
Mönstervirkning lämpar sig väldigt bra till små arbeten.

Lägg upp 30 lm och ta ihop till en ring med en sm.

Virka runt 2 i varv med fm.

Börja sedan mönstervirkningen. När påsen är tillräckligt stor avslutar jag med ett varv picot-kant: *3 fm, 3 lm, 1 sm i den 1:a lm* och en ögla till knäppningen med lm , beroende på hur stor knapp man ska ha, i det här fallet 20 lm, och sedan tillbaka med fm.

Botten virkas ihop med fm.

Öglan på baksidan av påsen är virkad med 20 lm och sedan ett varv med fm.
Sist av allt syr jag fast knappen.








6 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Vilken fin liten påse du gjort. Det tog en stund innan jag förstod att memorypinnar är samma sak som usb-minnen :) Kärt barn har många namn. Själv brukar jag säga minnepinne.

Anonym sa...

Appreciate the recommendation. Let me try it out.


Here is my page: gites frankrijk

Anonym sa...

Hey there just wanted to give you a brief heads up and let you
know a few of the pictures aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different browsers and both show the same results.

Visit my web blog - vakantiehuizen frankrijk

Anonym sa...

We absolutely love your blog and find a lot of your post's to be just what I'm looking for.
can you offer guest writers to write content for you personally?

I wouldn't mind creating a post or elaborating on many of the subjects you write regarding here. Again, awesome weblog!

Feel free to visit my homepage :: luxe vakantie frankrijk :: ::

Anonym sa...

hello!,I love your writing so so much! percentage we keep in touch extra approximately your article on AOL?
I need an expert on this house to resolve my problem. May be that's you! Looking forward to see you.

Here is my web blog; huis huren frankrijk

Anonym sa...

Ahaa, its nice conversation about this article here at this webpage, I have
read all that, so at this time me also commenting at this place.


My page: vakantiehuizen