Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 26 april 2011

Min burk med knappar är min "skatt"!

 Jag har drabbats av vårinspiration och börjat sy på lite vårkläder!! Första projektet har varit en tunika/klänning som jag nog kommer att bli riktigt nöjd med. När det blev dags för att välja knappar och tog fram min kära skatt , knappburken. Den innehåller en samling knappar som jag genom åren hittat, sprättat bort, fått av min mamma osv. Jag blir alltid så glad av att ta fram den. Sen kommer problemfasen. Vilka knappar ska jag nu välja och finns det tillräckligt många av den sorten?



 Den här gången hittar jag strumpebandsknappar och pärlemorknappar i rätt antal och svårt att bestämma mig.
Det får nog bli pärlemor den här gången.

Tyget är så fint tycker jag, köpt på tokrea på Ohlssons.
Tunikan får ni se när den är klar.

Inga kommentarer: