Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

torsdag 30 juni 2011

Sommarens klänningar/tunikor

Tänkte bara visa det jag skrivit om i tidigare inlägg. Tre klänningar/tunikor har blivit förfärdigade och jag har förstått det mycket praktiska och sköna i att använda dessa. Är det lite kyligt kan man ha ett par tights till eller byxor, ett linne under och en kofta över funkar ju också bra.
Dessa tyger har jag köpt på Ohlssons på tokrea. Det blir för mig extra tillfredställande när materialet inte kostar något eller nästan inget. Det känns inte lika roligt att betala flera hundra för tygerna jag syr av. Är det så för någon annan?
 Modellerna har jag knåpat till efter något basmönster. I år gillar jag särkilt den lite höga midjeskärningen. Fickorna har jag jobbat lite extra med ( måste ha fickor ). Fast de syns inte så bra här.



Den här har svarta och grå prickar och en liten holkärm.





   Gammaldags blå-grå-blommig med lite puffig trekvartsärm.



Och den här är i A-linje och ärmlös. Tyget liknar batiktryck gul-brun-blommigt.




3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Wow, vilka fina tunikor du sytt. Blir lite sugen på att se till att min symaskin också får gå varm. Jag behöver verkligen somriga tunikor.
Ska försöka klippa till något ikväll...
TACK för inspirationen.

Efwa - Medea sa...

Hej igen! Hoppas att det är okej att jag lånar dina bilder till mitt inspirationsinlägg? Den här kommentaren kan du radera när du sett den. Jag hittade ingen mail till dig.
Ha en underbar dag och tack än en gång för inspirationen. =)

Black Iris sa...

Tänk om jag ändå var lika duktig som dig på att sy. Då kanske jag också kunnat fylla garderoben med så fina tunikor..

Maidi