Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 21 juni 2011

Sommarstickning

Nu när sommarlovet väl är igång och jag har hunnit sjunka ner i tempo är det dags att skaffa sig en sommarstickning. Jag har länge gått och klämt på Bolero etter Fana och till slut gjort slag i saken. Har idag inhandlat garn hor Cinas garn. Det blev petrolblå (favoritfärg) och vit.


Mitt andra sommarprojekt är olika modeller på halvfingervantar. Jag förstår inte varför jag inte gjort sådana tidigare, jag som alltid fryser om händerna. Pulsvärmare har jag gjort i mängder men inte halvfingervantar. Dags för ändring. Det är också roligt att testa lite olika varianter och mönster.

Här är Serpentine Mitts i något gammalt garn jag hittde i min låda.


Här är en egen variant av halvfingervantar med flätor och vridna räta maskor. Garnet räckte till bara en så den får bli prototyp till att göra ett mönster så småningom och hela par. Jag gissar att mina tjejer skulle bli glada av att få sådana. Garnet är Drops Karisma.

1 kommentar:

4U2 sa...

Virka, det är vad jag tänkt (?) göra när det väl är sommar! :)