Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 4 september 2011

Praktfullt på uteplatsen

Nu när sommaren är över och hösten gör sitt intåg är det som vackrast på uteplatsen. Jag har inte odlat så mycket i år som tidigare men några godingar har jag i alla fall.


Chiliplantorna är makalösa och jag skördar varje dag. De får torka i min nya Bergdalaskål. Sen har jag chili hela året.



Fuchsiorna är som snyggast just nu. De har inte gett så många blommor i år men vad gör väl det.


Änglatrumpeterna blommar för tredje omgången och är helt makalös. På kvällen när temperaturen sjunker sprider den en bedövande doft. Problem lär uppstå den dag vi ska försöka få in den i lägenheten för övervintring, den har ett omfång av 2 m. Tyvärr får jag nog lov att göra mig av med den. Tänkte inte riktigt igenom det när jag skaffade den.


2 kommentarer:

Alexandra sa...

Så Ql att ha egen chili att peppra med under vintern sen, må gott =)

disa sa...

Man blir så glad av allt man odlar själv =)