Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 22 oktober 2011

Ett "tager vad man haver"- projekt

Jag är egentligen inte så mycket för attt sticka stora saker som tröjor och liknande. Men man måste ju  bryta mönster så jag har ändå börja på en tröja. Det är ett "tager -vad-man-haver-projekt " och det ligger helt i min stil. Det tar mig emot att gå till affären och köpa garn till en speciell sak och sedan gå hem och sticka den. Många är nog som jag, tror jag. Jag köper garn som jag gillar sedan kan det få ligga och "mogna" i skåpet ett bra tag innan det kommer fram och då fattas beslutet. Alltså vad det ska bli av garnet. Det är samma sak med tyger.
 Den här koftan blir stickad i  Kauni- garn , Yllets tvåtrådiga och Delight i ränder. Det blir väldigt fint med färgskiftnignarna. För övrigt ganska tråkigt med slätstickning för min del. 


2 kommentarer:

Virre sa...

Jag är lite den där sorten som köper garn och sen går hem och stickar. Men allt eftersom jag börjar bli allt modigare och mer stickvan så köper jag gärna garn som får mysa i min låda. Fast nackdelen e ju om man ska sticka till sig själv. Då räcker sällan ett par nystan. Hur mkt Beach-diet jag än håller! Då får man köpa mer. Och gå hem och sticka. Men det e nåt visst med det oxå, att bära hem det och veta alla mysiga (förhoppningsvis, kan vara lätt frustrerande oxå om man inte får rätt på mönstret..) man har framför sig!

Klickade hit via dina torgvantar, såna har jag inte gjort innan. Jag tror jag har lite garn som legat till sig som kan passa!

Nu ska jag kika vidare i din fina blogg! Ha de gott!

/Veronica

Nettan sa...

Fina färger!