Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 15 oktober 2011

Jag har gjort ett fynd!!


Jag har ropat in fyra stycken "Femina´s stickbok". De är från 1947 - 1949 och riktigt, riktigt trevliga att bara läsa, kolla in den tidens mode, eller som jag, sätta mig in i alla roliga, fina ytmönster som modellerna har. Häftena består av beskrivningar till tröjor, koftor, hela klänningar, dräkter, herr och barnkläder och riktigt komplicerade med variationer av ytmönster. Modellerna är minsann inga hastverk och grövre stickor är nr 3 duger inte. Vintage så det förslår! Troligen kommer jag inte att sticka några hela modeller. Så stora projekt med så tunna stickor är inte riktig min grej.
Jag ska fördjupa mig i var och en av häftena och bättre presentera dem här. Och jag tänkte sticka upp några av strukturerna och presentera dem här.

Inga kommentarer: