Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 21 januari 2012

Istanbul

Här kommer några bilder från vår Istanbulresa. Katterna visade jag i ett tidigare inlägg. Jag rekommenderar en resa dit!! För den textilnördiga kan man kolla in på mattorna. Det finns butiker överallt som säljer dem. 
Sjalar i olika kvalitéer som silke och kasmir finns också överallt. Garaffärer däremot var ingen höjdare i min smak. Jag hittade en och allt i butiken var i 100% acryl.


Utsikt från hotelltaket. Hagia Sofia. Moskéer finns det många av.



Ett moskéfönster. 



En tur över Bosporen till den asiatiska sidan är ett måste. 



Från den asiatiska sidan får man perspektiv på 10 miljonerstaden.



Gatuvimmel i eftermiddagsljus.




Utanför Nya Moskén försökte en man sälja turkiska flaggor.



Gigantiska granatäpplen.



Fiskare vid Gyllene Hornet.

Inga kommentarer: