Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 19 maj 2012

Bästa babysockorna!!

En ny liten bebis i vänskapskretsen och jag stickar ett par sockor i min standardmodell. Dessa sockor är garanterat de bästa till bebisar!! Med en intagning i vristen blir sockorna kvar på bebisfötterna och med den "foträta" hoptagningen framtill blir de extra anpassade och roliga att sticka. När våra barn var små stickade jag dem i Regnbågsgarn och stickor nr 2,5. Dessa är stickade i Drops Fabel i en otroligt fin blå nyans som jag inte upptäckt tidigare. 













Storleken är kanske lite stor för precis nyfödda men sedan räcker de i flera månader. För att få dem extra små kan man sticka dem med stickor nr. 2.25 istället, då blir de något mindre. Just dessa sockor har jag gjort lite längre än mönstret eftersom bebisen föddes i februari. 
Till vänster finns en länk till den svenska beskrivningen och den kommer även  här.
Var så goda!
Jag måste låna någons bebis så jag får bilder på när det är bebisfötter i dem också! Dessa ska skickas till Tyskland.

My standard baby sock pattern that wont´t fall off and are adapted to the shape of tiny baby feet!!







2 kommentarer:

Varmvit sa...

Jag stickade massor av dessa sockar för 25 år sedan! Har inte tänkt på dem sedan dess, förrän senaste veckan då jag letat överallt efter mönstret. Till slut gick jag ut i garaget och letade fram ett par bland babykläderna. Jag har köpt ett nystan Lanett och förberedde mej för att luska ut mönstret på egen hand. Nu blev det SÅ mycket lättare! Tack! Åsa

Unknown sa...

Hej!
Jag vet att det var länge sedan du lade upp detta mönster, men jag har letat överallt efter ett som känns så praktiskt som ditt verkar. Om du har möjlighet att uppdatera länkarna så att de fungerar skulle det vara guld värt.
Med vänliga hälsningar, Jenny som ska sticka första bebissockorna