Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

måndag 28 maj 2012

Lite nytt sytt


 

Frampå vårkanten kommer jag alltid igång med att sy och alla tyger som väntat på att bli något av kommer fram. När de har legat till sig ordentligt, det kan ta flera år ibland, så kanske jag får lust att ta mig an just detta tyget. Den här våren har det blivit två par byxor som det kanske kommer bild på en annan gång, några väskor och denna tunika/klänning. Detta tyget har bara legat några månader ( rekord ). 
Jag hittade en bild på pinterest  på en tunika ( och därmed har ni min adress dit , välkommna !!) på en modell som jag försökte göra efter. Jag gillar detaljer och här är det den sneda knäppningen med lite olika skjortknappar som jag har jobbat med. Även holkärmen. Tyget var lite för smalt så jag sydde in en kil i sidan för att få rätt vidd på tunikan. Där fick det bli en ficka också. Jag använder nästan bara mina "basmönster " och jobbar efter dem.
Och det är så himla roligt!! Skulle hålla på med sånt här hela dagarna om jag kunde. 


Knäppningen. Den grå färgen tilltalar mig!


Inga kommentarer: