Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 19 juni 2012

50.000 besökare kan vara värt att fira! Och sommarlov!

Någon utlottning för att fira det hela tänker jag inte ha, det får räcka med en bild som jag ser varje dag när jag kommer hem. Nämlingen min lilla utställing på Dalahästar som står ovanpå köksskåpen. Den sista i raden är en Hedemorahäst och inte alls lika känd som Nusnäshästen. Dessa hästar har alltid följt mig och numera står de uppställda i köket. Under en period har de fått vara leksaker till barnen och det finns bitmärken lite här och där, vilket förhöjer charmen en del. Några av hästarna har inskription från någon orienteringstävling som jag sprungit. De var vanliga som pris och inte särskilt originellt om man tänker på att det var i Dalarna som jag växte upp. Numera uppskattar jag dessa priser framför fula pokaler eller plaketter.




När jag började med bloggandet för två år sedan kunde jag väl aldrig tro att så många skulle ha intresse av att ta del av mina inlägg och infall. Inläggen har på senare tid varit mer sporadiska men det ska det bli ändring på. Att jag inte skrivit så mycket har orsaker i att jag helt enkelt inte har haft kraft nog att fokusera på skrivandet och fixandet med bilder. Det innebär inte att jag varit overksam på det textila området, snarare tvärt om. Men nu blir det andra bullar! Sommarlovet har börjat och jag har massor av saker som jag vill göra. Förutom att träffa barn och vänner vill jag:
laga god mat + äta
baka bröd
sola
vara ute mycket
läsa massor av goda böcker
sticka en sommarstickning
brodera klart några UFOn
virka och sticka med trasor (har fått noja på mattor )
sova länge om mornarna
motionera
se bra filmer
sy kläder och grejer
fixa till bloggen

och en hel del annat. Men tro inte att jag måste utan det hela går bara på lust och vilja!


1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Vilken tur att du fick hästar istället för pokaler. De har man ju inte lika stor glädje av. Grattis till alla besökare!
PS. Måste bara säga åt det är jobbigt och svårt att se koden man ska skriva in för att få kommentera. Ta bort det om du inte MÅSTE ha det.