Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

fredag 27 juli 2012

OS-bilder

Det var verkligen länge sedan som jag gjorde några inlägg och det är på grund av resor vi gjort norrut och söderut.
Väl hemma igen och det är dags för OS!
Dagen till ära; vad passar bättre än att jag delar med mig av dessa gamla vykort som jag har i min samling? De är från min mormorsmor Emma och korten är från 1912 då OS gick i Stockholm. På båda korten blir Emma gratulerad på sin namsdag. "Till Enkefru Emma Berg", Avesta.
1912, det är hundra år sedan som hon fick dessa kort! Häftigt!
Det är inte helt lätt att få till bra bilder när man fotar av gamla bilder men man kan i alla fall få en liten aning om hur det kunde se ut.


Så här såg det ut på och omkring Stadion då OS gick av stapeln. 




Detta foto är vid invigningen av Stockholms Stadion.
En gymnastikuppvisning och fullsatt på läktarna.

Inga kommentarer: