Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 8 juli 2012

Sommastickning


Sommarens stickning är just nu en kofta som otroligt inspirerad av Clara´s "Uppifrånochnertröja" . Det är ett jätttebra mönster om man vill exprimentera lite men ändå ha något att utgå ifrån. Jag har lagt upp några nya maskor under ärmen bara därför att jag kände att det skulle funka bra för mig.


Min blir istället en kofta med ganska stora knappar har jag tänkt mig. Det garn jag använder är Ullcentrums Linea och stickor nr. 3,5. Den blir ganska glest stickad men det passar bra till en sommakofta. Färgen är blågrön och syns inte alls bra på bilden, men vad gör det? Clara skriver att hennes tröja lätt glider ner över axlarna och det har redan räknat ut att så kommer att ske. Därför kommer jag nog att virka på en kant i halsen som håller åt lite grann.

Inga kommentarer: