Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 12 augusti 2012

Mönster på en virkad spets funnen på ett par mamelucker

Efter lite pyssel har jag nu löst hur den söta spetsen är virkad, som finns på de fina barn-mameluckerna jag hittade på ett loppis nu i sommar. Här kan du läsa mer om mameluckerna i  mitt tidigare inlägg .




Så här blev resultat med virknål nr 1 och vanligt pärlgarn. Det är det tunnaste jag kan komma över men spetsen på mameluckerna är i tunnare garn och virknålen måste vara 0,5 om det nu finns sådana! Har du lust att virka spets så prova gärna den här! Var så goda!



Here is the pattern in english!
lace in english


Och här på svenska!
spets på svenska

1 kommentar:

knitnetty sa...

Tack snälla du för mönstret.