Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 5 augusti 2012

Ytterligre ett sommarfynd!



För den vackra askens skull men också för det trevliga innehållet gjorde min man detta fynd. Ja, han har sinne för vad jag gillar! Han har också sinne för att gräva fram broderigarner till vår äldsta dotter som gillar att brodera. Bra, tycker vi!
Jag blev lite nyfiken på att söka lite om Aktiebolaget Werner och Carlström och kommer fram till att det är föregångaren till Marks och Kattens och grundades redan 1885.  Det kan du läsa om här!



I asken fanns flera såna här stoppgarnsförpackningar. Tänk att man tillverkade särskilda trådar för stoppning!


 I samma ask ligger också några förpackningar med nylontråd så att man kan laga sina nylonstrumpor! Vem lagar sina  nylonstrumpor nu för tiden?

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad häftigt gamla rariteter kul när man finner. Ha det gott kram Beijan