Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

måndag 12 november 2012

Kofta i bränd orange är klar!


Jag kom hem lite tidigare idag och passade på att utnyttja ljuset och fotade mitt senaste projekt.
Riktigt nöjd är jag över denna kofta, stickad i något tvåtrådigt garn som fanns i skåpet ( kanske Bergå som inte längre finns, eller något annat). Stickor 3,5. Grundmönstret är det som jag använt tidigare, uppifrånochnerstickad och som jag hittat hos clarastickar . Hennes tröja är inte öppen fram men jag gillar hellre koftor och gjorde om mönstret. Den har fått en ganska bred mosstickad framkant, halskant och nederkanter. Färgen är riktigt snygg till svart.

Fickor var också trevliga att sticka!

Mina knappar är faktiskt svarta och inte blå som här på bilden och rejält stora, helt i min smak.

6 kommentarer:

disa sa...

Jätte fin!! =)

Majstess sa...

Fin!!!

Händer på Haga sa...

Hej. Vad mycket fint du har på din blogg. Har inte kollat igenom allt än, men det ska bli. Jättefin tröja i detta inlägg, gillar både modell och färg. Lycka till med kommande projekt!

Queen of Kammebornia sa...

Åh, vilken härlig kofta!

Tina sa...

Kul att du gillar matinläggen!
Jag tror vitkål kan funka (jag använder det till det mesta...). Nästa gång funderar jag på att prova lättfräst grönkål. Den börjar dyka upp så smått i affärerna nu.
Härlig färg på din kofta!

Karin sa...

Hej! Å vilken fin kofta och en perfekt modell, Karin