Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 3 november 2012

Nya grytlappar igen!

Fredagens ledighet gav inte bara massor av regn utan även en liten runda på stadens loppisar. Jag hittade en duffel, inte en äkta men ändå riktigt fin men den köpta jag inte. Tanken måste mogna lite och på måndag går jag nog tillbaka och gör slag i saken. Hoppas nu bara att ingen annan hunnit före! Jag har alltid varit förtjust i riktiga dufflar men de är så dyra och inte lätta att hitta så den här får nog duga i alla fall.

En sak hittade jag i alla fall. Dessa riktigt kitchiga grylappar i lite ovanlig färgkombination för att var just grytlappar.


Men vad ska man göra med alla grytlappar? Annat än att bara ha dem? De är för fina för att använda eller oftast för små. Eller är det så att jag har fördomar för att de påminner om "dålig smak" och "fruntimmersgöra? Nej, jag köper dem för att jag faschineras av möjligheterna som finns med tekniken virkning. Det finns egentligen ingen hejd på vad man kan åstadkomma. Jag imponeras också av att någon ägnat så mycket tid och möda åt ett par lappar som ska göra lite fint i köket och jag vill spara dem åt eftervärlden. Tycker också att de är värda mer än de 20:- som jag betalade. Så nu har de fått sälla sig till min lilla grytlappssamling. Se gärna tidigare inlägg om mina grytlappar här och här .

1 kommentar:

Karin sa...

Hej! Vilken trevlig blogg jag fick många idéer här. Gillar verkligen dina roliga rutor med alla geometriska figurer på en gång och så blev jag väldigt sugen på alla fina äpplen. Ha en trevlig höstlördagskväll, Karin