Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

torsdag 27 december 2012

Så här blev min strumpa!

Det är egentligen fantastiskt det som händer när man stoppar det stickade i tvättmaskinen!



Min julstrumpa som jag stickat  efter tålamodspåsens kalenderstickning såg ganska tråkig, gles och mesig ut innan den fick sig en omgång i maskinen. Nu är den mjuk och mullig och jag är riktigt nöjd med resultatet. Jag får lägga den på lager tilll nästa jul eftersom jag inte hann göra den klar till den här julen. Några broderier har jag inte heller gjort eftersom jag inte har någon adressat. Det kan jag plita dit när behovet uppstår. Jag gillade verkligen idén men en kalender stickning och det är riktigt roande att under arbetets gång också få tillfälle att lära sig och öva på nya saker. Det var också mycket bra för mitt garnförråd och det var värst så många blå nyanser jag hade när jag grävt lite! De blå garnerna skulle förresten räcka till 10 julstrumpor till men, det är en annan fråga. Lustigt är också att blå är en färg jag tidigare använt ofta men inte nu längre.
Tack Tålamodspåsen för en trevlig stickning!

Inga kommentarer: