Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 3 februari 2013

Nya Inga i tomatrött.


Jag bara måste ut i den vackra, soliga, söndagsvinterdagen för att fota mina nyaste vantar. De är stickade i samma mönster som de pertolbå. Skillnaden är bara att jag gjorde dessa något kortare genom att ta 1 varv mellan stjärnorna istället för två. Och flätan i vit och koksgrått.


 Mönstret finns här till höger under "Inga" mittens.


Jag gillar de här färgerna som tomatröd och petrolblå! De har en liten brytning mot de rena röda och blåa färgerna. Men det kanske inte syns så bra i bild. Jag tänkte i alla fall sticka ett par till och då i en så fin grön nyans som har funnits i Drops Karisma. Den ligger åt "ljus-olivgrön-hållet" och jag tror att det kan bli jättesnyggt med vita stärnor och en svart-vit fläta! Tyvärr var den färgen slut i butiken! Hoppas det kommer in innan det blir vår och lusten att sticka vantar har gått över till "våriga" projekt istället.







4 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

De er så fine, de vottene! Jeg tror faktisk jeg har et nøste med den grønne fargen du snakker om her. Holder det med ett nøste av hver farge tro?

Anonym sa...

Väldigt vackra vintervantar!

Kerstin sa...

Verkligen jättefina! Det är fina färger, mina favoritfärger.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Snyggt med röda också, men de turkosa gillar jag bäst.