Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 24 februari 2013

Scatness in process part 2


Det känns bra att ha kommit så långt på min Scatness att den är uppklippt fram och kan hängas upp för beskådning. Jag har fått göra ganska många ändringar för att den ska passa mig. Till exempel så har jag minskat i sidorna då jag upptäckt att den på grund av garntjockleken blir för stor för mig. Helt ok för min del. Nu känns det jättebra i passformen!


Just nu håller jag på med framkanterna, eller steek som Kate Davies kallar det. Jag kommer inte att göra den avslutande I-cord- bind off som ska vara enligt mönstret utan en vanlig avmaskning. Det blir nog för klumpigt.


Jag älskar rundstickade ok!

Här ett äldre inlägg om Kate Davies och min Scatness.