Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 1 juni 2013

Slätstickade sockor i all enkelhet


I den fina vårsolens glans sitter jag och roar mig med att sticka yllesockor! Så tokigt kan det bli ibland när man som jag gett mig den på att lära så många sockvarianter som helst, och kanske därefter "uppfinna" mitt eget "ultimata" sockmönster. Och så här i terminsslutet hinner jag inte med så mycket annat än att sticka några varv då och då mellan betygssättningar och avslutningar. Det är även annat som tar tankekraft just nu. Kanske, om allt slår in som vi vill blir sommaren ett äventyr av flytt och vi blir lantisar! Vi hoppas att kunna lämna stadens asfalt och högtalarmusik dygnet runt ( känns det som i alla fall) och i stället få höra fågelsång och trädsus.



Dessa sockor är också stickade i Drops Fabel med stickor nr 2,5. Jag gillar verkligen den här färgen som är lite åt det tomatröda hållet! Helt igenom slätstickade med undantag för muddkanten, från tån och upp, med stjärntå och Tootitosh ´s häl. Enkelt och inga krussiduller!


                                   





Min analys:
- slätstickat går nog snabbast
- det blev snygg med tå och häl i en annan färg som bryter av
- nästa par ska jag sticka med rundsticka,( när jag fått hem såna som inte hela tiden hakar upp sig i skarven mellan stickan och tråden!! ) då går det går nog ännu snabbare
- jag ska testa en annan tå och en annan häl nästa gång

Inga kommentarer: