Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

torsdag 25 juli 2013

Sockor med tomathäl



Mellan flyttpackningar måste man ju ta en paus och varför inte fortsätta sticka lite på sock-projektet.

Dessa sockor är också stickade nerifrån och upp. Jag börjar bli riktigt bra på det nu och har hittat det bästa sättet för mig. Se tidigare inlägg med temat:  här  och här och här .
Garnet är Online´s supersocke i färgen 1406. Det här garnet är något grövre än Fabel men jag har ändå stickat med stickor nr 2,5.



Den här gången försökte jag mig på att sticka med en tomathäl . Den är enkel och rolig att sticka. Dessutom ger det en väldigt smidig och "slät häl". Rekommenderas starkt!



I muddkanten stickade jag med vriden resår.


Och mitt på foten fick det bli en enkel fläta.

4 kommentarer:

Karin sa...

Supersnygga, får återkomma till dig när det blir dags för mig att sticka nya sockar. Ha det fint Karin

vicarno's mama sa...

Lovely socks!!! (I have knitted socks in that same yarn, i love to wear them.)

ozelote sa...

Jättefina!

Nora sa...

Vilka fina sockor! Jag vill också göra ett par när jag ser dem:)