Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 12 november 2013

Mera avmaskat



Med Drops Alpakka har jag stickat den här mössan Green Memories. Mönstret har en jättetrevlig typ av uppläggning som jag inte gjorde på den här mössan för det blev helt enkelt för jobbigt med det tunna garnet som delar sig så lätt. I mönstret ska man också göra en massa byten av stickgrovlek. Det har jag inte heller gjort. Jag använde 2,25 till resåren och 3 till resten. Det funkade bra för mig. Sen kan jag tycka att Drops Alpakka inte är det roligaste garnet när man ska mönstersticka. Det glider och har sig! Nåja mössan blev fin och skön!



                                                                        Och mjuk!

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Lue ble jo veldig fin! Ser deilig og myk ut!
Ha en riktig fin helg!