Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

fredag 31 oktober 2014

Medvind/tailwind avmaskad



Avmaskad och klar att använda är nu min version av denna sjal tailwind av Clara Falk. Hon har gjort ett underbart enkelt mönster på en sjal med ett lite assymetriskt snitt stickat med endast räta maskor.
Extra fint blir den med I-cord-kanten och I-cord-avmaskningen.
Clara har gjort sin sjal i en snygg randning och jag försökte göra på samma sätt men stickar man med restgarner vet man ju inte hur det ska räcka och det gjorde det inte i mitt fall. Det svarta garnet räckte inte och inte heller det oranga i avmaskningen. De sista 20 maskorna fick jag göra med grått garn, men det syns inte på bilden. Det var ju lite tråkigt,men jag är nöjd ändå. Storleken är perfekt!
Jag har stickat den i Drops alpakka med sticckor nr 3,5.





En mycket omtyckt sjal fotad i oktobersol. Och, tack Clara stickar för ett trevligt mönster!!!

Inga kommentarer: