Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 14 februari 2012

Varma sköna vantar i två färger



Dessa vantar i två färger har jag filat på länge. Bilder på dem har jag visat tidigare men nu kommer även ett mönster. Rolig stickning har det varit tack vare strukturmönstret som bygger på lyfta maskor och som har blivit på tapeten på senaste tiden. Jag har hittat det i en gammal stickbok där vantarna var stickade på två stickor och sedan arbetat om det till rundstickning. Mönstret gör att vantarna blir tjocka och därmed varmare än om de vore stickade bara räta maskor.
Garn : Drops Karisma, ett nystan i den ljusa färgen och två en den mörka. Jag har här använt en senapsgul färg och natursvart.
Stickor: nr 3,5


Vanten börjar med en rätstickad kant eller mudd som håller om lite vid handleden och den är lagd lite omlott ovanpå handen med en snygg knapp som detalj.
Var så goda! Det är bara att sticka på men kom ihåg bara till personligt nöje!


Här finns mönstret på svenska:                                          And here in english:





8 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Åh, tack så jättemycket! Jag är verkligen sugen på ett par sådana, de åker rätt in på attgöralistan.

Fröken Fynd sa...

Vad fint när dom har knapp! :)

Rose Garden Malevik sa...

Hoppla...hur fina som helst :)
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.......
redan 81 fina bloggar...
de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Trassel sa...

Tack för ett jättetrevligt mönster! Jag har provat att sticka ett par vantar men valde att göra tummen enfärgad istället. Har lagt till dom på ravelry och självklart länkat till ditt mönster.

Unknown sa...

Hej,
Jag älskar verkligen det här mönstret, roligt och enkelt att sticka:). Men jag stötte på problem när jag kom till hoptagningen. Stämmer det verkligen att det inte är någon minskning (efter 1:a varvet) förrän varv 9??
Tacksam för svar
/Anna

Anonym sa...

Så jättefina! :)
Tusen Tack för mönster!!
<3
Kram
Mvh Ingrid

Anonym sa...

At this moment I am going away to do my breakfast, when having my breakfast coming again to read more news.


Feel free to surf to my weblog ... creatively funding real estate

Hetty sa...

Hello,
Is it possible to obtain pattern of the two color slip stitch mittens? Would like to knit them!