Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 14 oktober 2012

Det är rosa idag!


Denna mycket regniga och kalla söndag behöver sånt som värmer och lyser upp! Min senaste skapelse kanske kan hjälpa till med det. Jag har stickat ett par torgvantar efter det norska mönstret Augusta. De har en jättetrevlig och lättstickad fläta. Garnet är något gammalt ur mitt lager och stickorna är 2,5 mm. Jag stickade också in en tumkil för att få bättre passform. Mönstret kan varmt rekommenderas!!





Och jag vill färga denna gråa dag ytterligare med ett par söta grytlappar som jag köpte till min samling på Myrorna häromdagen. Jag använder inte grytlapparna utan lägger dem bara på hög och tittar på dem ibland bara för att beundra de fantastiska möjligheter som virkning ger! Dessa grytlappar är bra exempel på det.




2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Halvvantarna pinnade jag på direkten! Tack så mycket.

Pysselfarmor sa...

tack för beskrivningen - den ska jag ta itu med när jag ska börja på ett nytt stickprojekt!

kanske har jag en utlottning som intresserar dig ? :-)