Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 1 januari 2013

Jag önskar er ett lyckoår 2013 !


Jag hade tänkt att visa några julkort ur min samling innan jul men jag hittade inte lådan där de ligger förrän idag. Så  det få bli ett nyårskort från 1913 istället. Med det önskar jag alla ett riktigt gott och lyckosamt år men många stickningar och andra kreativa projekt.


Bara för att jag nu har hittat vykortslådan tänkte passa på att visa några av julkorten också.

Så här såg Stureplan i Stockholm ut år 1908.


Favoriterna bland mina kort är de som är fotograferade och handkolorerade.
Här rosiga barn i damasker och finkläder.
Flickan till vänster har en mistel handen och hon till höger
 en virkad, sockerstärkt korg med röda äpplen i.


Vill du kolla på tidigare inlägg med vykort ur min samling kan du göra det här och här .

Inga kommentarer: